Wij werken in drie teams aan een gezonde financiële huishouding. Dit zijn de teams Administratie, Expertise, en Advies. Naast de financiën houdt F&C zich steeds meer bezig met het gebruik van data. Zo zijn we medeverantwoordelijk voor de implementatie van datagedreven werken. De coördinatie van het gemeentebrede BI-team is bij F&C ondergebracht en de businessadviseurs adviseren op basis van data. Help jij ons mee Zoetermeer financieel gezond te houden?

Met een begroting van ongeveer 400 miljoen euro is de gemeente Zoetermeer geen ‘big spender', maar ook niet bepaald een kleintje. Overigens vinden wij de hoogte van de meerjarenbegroting minder interessant dan de vraag of het geld doeltreffend en doelmatig besteed wordt. Daar zorgen de +/-70 collega's van Financiën & Control (F&C) voor.

De teams van F&C

Administratie

De financiële administratie vormt het fundament van een goed functionerende financiële huishouding van de gemeente. Hier werken +/- 30 collega's van het team dagelijks aan. Met veel inzet wordt gezorgd voor een betrouwbaar financieel beheerproces. In veel opzichten zijn wij een voorloper in gemeenteland, maar schuwen wij verdere innovatie niet en bieden wij jou de ruimte hierover mee te denken.

Expertise

Bij team Expertise zijn wij onder andere verantwoordelijk voor het consolideren, ontwikkelen en beoordelen van producten uit de P&C-cyclus. Ons team bestaat uit beleidsmedewerkers, P&C-coördinatoren en fiscalisten. Gezamenlijk zorgen wij voor het financieel in control zijn van de organisatie.

Advies

Met +/- 25 collega's zijn wij team Advies. Wij zijn Projectcontrollers, Business Intelligence adviseurs, Business Controllers/Adviseurs. Bij ons heb je de ruimte om te pionieren, samen te werken over de lagen van de organisatie, en omarmen wij oplossingsgericht werken. Dit alles in een omgeving waar politiek en actualiteit centraal staan. 

Waar kan jij op rekenen als je werkt bij F&C?

Inhoudelijke uitdagingen

Zoetermeer is een gemeente met grootstedelijke uitdagingen, maar klein genoeg om invloed te kunnen uitoefenen. De lijnen zijn kort en je hebt autonomie in je werk. De inhoud van het werk maakt dat jij samen met ons kunt bouwen aan de stad én aan jezelf!

Plaats- en tijdonafhankelijk werken

Jij krijgt de flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past. Afhankelijk van je functie kun je thuiswerken en bieden wij hier de nodige faciliteiten voor. Je ontvangt daarvoor een thuiswerkvergoeding van €3,- per dag en passende thuiswerkvoorzieningen.

Gunstige cao

Wij volgen de cao gemeenten. Naast je salaris heb je een Individueel Keuzebudget van 17,05% dat je inzet als extra salaris of extra verlof. Je bouwt een ABP-pensioen op, krijgt een reiskostenvergoeding, een thuiswerkvergoeding en -voorzieningen, vakantiedagen en verlofregelingen.

Jezelf ontwikkelen

Wij stimuleren een omgeving waarin jij niet alleen aan de stad, maar ook aan jezelf kunt bouwen. Wij gaan met je in gesprek over je ambities en hebben diverse faciliteiten om je te ondersteunen zoals jouw eigen leerplatform. Jij voert de regie over jouw ontwikkelpad.

Mis jouw
droombaan niet!

Met een jobalert ben jij altijd op de hoogte van de nieuwste vacatures.