Het managementteam (MT) is collectief verantwoordelijk voor de gang van zaken van de hele organisatie. Het MT bestaat uit afdelingshoofden en een aantal teammanagers. In het directieteam (DT) zitten de algemeen directeur (gemeentesecretaris), 2 concerndirecteuren en de concerncontroller. Het DT wordt ondersteund door het directiesecretariaat.

Concerncontrol is verantwoordelijk voor het ‘in control’ zijn van de organisatie. Onze controlvisie kun je samenvatten als “Controle is goed, maar vertrouwen is beter”. Daarbij willen we wel weten dat we terecht vertrouwen op de mensen, de systemen en de procedures en processen. We voeren ook verbijzonderde interne controle uit. Hier kunnen we mee aantonen dat de gemeente rechtmatig handelt. 

Waar kan jij op rekenen als je werkt bij Directie & Concerncontrol

Grootstedelijke uitdagingen

Zoetermeer is een gemeente met grootstedelijke uitdagingen, maar klein genoeg om impact te maken. De lijnen zijn kort en je hebt autonomie in je werk. De inhoud van het werk maakt dat jij samen met ons kunt bouwen aan de stad én aan jezelf!

Plaats- en tijdonafhankelijk werken

Jij krijgt de flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past. Afhankelijk van je functie kun je thuiswerken en bieden wij hier de nodige faciliteiten voor. Je ontvangt daarvoor een thuiswerkvergoeding van €3,- per dag en passende thuiswerkvoorzieningen.

Gunstige cao

Wij volgen de cao gemeenten. Naast je salaris heb je een Individueel Keuzebudget van 17,05% dat je inzet als extra salaris of extra verlof. Je bouwt een ABP-pensioen op, krijgt een reiskostenvergoeding, een thuiswerkvergoeding en -voorzieningen, vakantiedagen en verlofregelingen.

Jezelf ontwikkelen

Wij stimuleren een omgeving waarin jij niet alleen aan de stad, maar ook aan jezelf kunt bouwen. Wij gaan met je in gesprek over je ambities en hebben diverse faciliteiten om je te ondersteunen zoals jouw eigen leerplatform. Jij voert de regie over jouw ontwikkelpad.

Ontmoet jouw collega's

Personeel & Organisatie
Bedrijfsvoering

‘Hier krijg ik alle ruimte om mezelf en anderen te ontwikkelen’

Petra Harsveld begon in 2007 als jurist bij de gemeente Zoetermeer. Door haar leergierigheid heeft ze mooie, interne stappen gezet. Inmiddels werkt ze met veel plezier als manager advies en ondersteuning P&O. In deze rol faciliteert ze medewerkers om hun werk voor de gemeente zo goed mogelijk te doen, met oog voor de individuele drijfveren.

Communicatie
Bedrijfsvoering

'We vertellen de verhalen van de stad’

Als je aan communicatie denkt binnen een gemeente, denk je misschien aan statige teksten en formele beleidsstukken. Maar niets is minder waar. Op de communicatieafdeling van gemeente Zoetermeer draait het niet alleen om informeren, maar juist ook om het vertellen van de verhalen van de stad. Yorick Roos en Femke van ’t Hoog geven een inkijkje in hun werk.

Bedrijfsvoering
IT

‘Mensen helpen, daar krijg ik energie van’

Al meer dan 5 jaar werkt Tim de Rooij met plezier voor de gemeente Zoetermeer. Tim begon zijn loopbaan bij HR, maar ontdekte al snel dat hij energie krijgt van processen stroomlijnen en systemen verbeteren. Dus maakte hij de overstap naar de afdeling Informatie en automatisering (I&A). Hier voelt hij zich helemaal thuis.

Mis jouw
droombaan niet!

Ook bouwen aan de stad en aan jezelf?