Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.
Mischa Beij - Projectleider, Stadsbeheer
Elke dag werkt Mischa Beij aan een mooier en leefbaarder Zoetermeer. Of het nu gaat om een nieuwe woonwijk, een opgeknapte straat of een groene ontmoetingsplek: samen met zijn collega's zorgt hij ervoor dat mensen prettig kunnen wonen. En dat maakt hem trots. ‘Als ik door Zoetermeer fiets, zie ik het resultaat van ons werk.’
Armando Boin - Directievoerder, Stadsbeheer
Als directievoerder bij de gemeente Zoetermeer is Armando Boin het aanspreekpunt voor zowel de gemeente als uitvoerende partijen. ‘Ik zorg ervoor dat projecten soepel verlopen en dat we ons houden aan de afspraken met aannemers’, vertelt hij. ‘Maar ook dat er duidelijkheid is over wie waarvoor verantwoordelijk is. Ik hou de deur van het stadhuis “dicht”.’
Marloes Antonissen - Gebiedsbeheerder, Stadsbeheer
Als Gebiedsbeheerder bij Stadsbeheer is Marloes Antonissen dé verbindende factor tussen bewoners en de gemeente Zoetermeer. Samen met collega’s zorgt ze ervoor dat de openbare ruimte schoon, veilig en leefbaar blijft. ‘Mijn werk draait om luisteren, verbinden en oplossingen vinden. Dat maakt het zo leuk en afwisselend.’
Petra Harsveld - Manager advies en ondersteuning P&O
Petra Harsveld begon in 2007 als jurist bij de gemeente Zoetermeer. Door haar leergierigheid heeft ze mooie, interne stappen gezet. Inmiddels werkt ze met veel plezier als manager advies en ondersteuning P&O. In deze rol faciliteert ze medewerkers om hun werk voor de gemeente zo goed mogelijk te doen, met oog voor de individuele drijfveren.
Yorick Roos - Manager Communicatie en Citymarketing en Femke van ‘t Hoog - Communicatieadviseur
Als je aan communicatie denkt binnen een gemeente, denk je misschien aan statige teksten en formele beleidsstukken. Maar niets is minder waar. Op de communicatieafdeling van gemeente Zoetermeer draait het niet alleen om informeren, maar juist ook om het vertellen van de verhalen van de stad. Yorick Roos en Femke van ’t Hoog geven een inkijkje in hun werk.
Soraya Sital - Doorstroomcoach doorstroompunt, Zorg & jeugd- en gezinshulp
Als doorstroomcoach begeleidt Soraya Sital jongeren tussen de 18 en 23 jaar die geen opleiding volgen of dreigen uit te vallen. Een uitdagende en veelzijdige functie waarin ze dagelijks schakelt tussen scholen, hulpinstanties en de jongeren zelf. ‘Ik wil dat jongeren zich gehoord voelen’, vertelt ze.
Noortje van Zanten - Hoofd afdeling Vrije tijd
Noortje van Zanten is al jaren een vertrouwd gezicht binnen de gemeente Zoetermeer. Na diverse functies vervuld te hebben, staat ze nu aan het roer van de afdeling Vrije tijd. ‘We zorgen ervoor dat inwoners op een laagdrempelige manier kunnen sporten, spelen, ontspannen en genieten van alles wat onze gemeente te bieden heeft.’
Tim de Rooij - Functioneel beheerder, I&A
Al meer dan 5 jaar werkt Tim de Rooij met plezier voor de gemeente Zoetermeer. Tim begon zijn loopbaan bij HR, maar ontdekte al snel dat hij energie krijgt van processen stroomlijnen en systemen verbeteren. Dus maakte hij de overstap naar de afdeling Informatie en automatisering (I&A). Hier voelt hij zich helemaal thuis.
Anita Boogaard - Unitcoördinator leerplicht/doorstroompunt, Zorg & jeugd- en gezinshulp
Anita Boogaard is unitcoördinator van het team leerplicht/doorstroompunt. Ze is verantwoordelijk voor een veelzijdig en uitdagend takenpakket. De werkzaamheden rondom leerplicht gaan namelijk veel verder dan het handhaven van verzuim. En de doorstroomcoaches bieden trajectbegeleiding aan jongeren tot 23 jaar, wat uitgebreid wordt naar 27 jaar. ‘Onze rol is dus veel complexer dan de meeste mensen denken’, vertelt ze.
Jasper Jaworski - ICT-helpdeskmedewerker, I&A
Zorgen dat alles binnen gemeente Zoetermeer blijft draaien. Dat is waar ICT-helpdeskmedewerker Jasper Jaworski zich voor inzet én in vastbijt. ‘Als laptops niet werken of als er een probleem is met het netwerk, heeft dat impact op collega’s door het hele bedrijf’, vertelt hij. ‘Als je onze organisatie als organisme bekijkt, kun je de helpdesk het beste vergelijken met het centrale zenuwstelsel. Daarom is het belangrijk dat we problemen zo snel mogelijk oplossen.’
Mark Baggerman - Trainee binnen de gemeente
Mark Baggerman is geboren en getogen in Zoetermeer en begon in januari 2024 aan het traineeship bij de gemeente. Sindsdien werkte hij aan uiteenlopende opdrachten binnen de afdelingen Sociaal domein, Personeel en organisatie en Stedelijke ontwikkeling. ‘Wat ik hier leer, neem ik mijn hele loopbaan mee.’
Joyce van Wijk-Buma - Projectmanager en lid van de project advies groep, Projectenbureau
De gemeente Zoetermeer nog mooier maken. Dat is het doel van Joyce van Wijk-Buma. Als trotse inwoner van de stad stond ze er nooit bij stil wat er allemaal komt kijken bij gebiedsontwikkeling. Totdat ze zelf aan de slag ging bij de afdeling Projectenbureau. Zaken die op het eerste gezicht simpel lijken, blijken in de praktijk vaak uitdagender. 'Projectmatig werken helpt om structuur aan te brengen en alle betrokken op één lijn te krijgen.’
Jan Nguyen - Projectleider civiele techniek, Stadsbeheer
Na een uitstapje van 11 jaar ervaring opdoen bij andere werkgevers besloot Jan Nguyen (52) zo’n 6 jaar geleden om weer terug te komen bij de gemeente Zoetermeer. Een bewuste keuze waar hij geen moment spijt van heeft. ‘De band met mijn collega’s en het werkplezier trokken me terug naar Zoetermeer.’
Kavita Baldewsingh - Beleidsadviseur P&O
Bij P&O creëren wij de voorwaarden voor bevlogen mensen in een inclusieve organisatie. Het allerleukste van mijn werk is dat ik bij kan dragen aan het vinden, binden en boeien van bevlogen collega's die samen met ons bouwen aan de stad.
Mae de Bruijn - Informatiemanager Digitale Dienstverlening
Gemeente Zoetermeer biedt de ruimte om je werk in te richten zoals jij dat wilt en om je te ontwikkelen op je eigen interesses. Zo ben ik vanuit een achtergrond als Fysiotherapeut via verschillende functies bij het Sociaal Domein, nu Informatiemanager Digitale Dienstverlening.
Virginia Breems - Bestuursadviseur
Als bestuursadviseur ziet geen dag er hetzelfde uit. Ik ben het aanspreekpunt voor de burgemeester voor openbare orde en veiligheid, zijn belangrijkste portefeuille. Geen situatie is hetzelfde waardoor we als organisatie steeds moeten meebewegen en zoeken naar een passende oplossing. Deze dynamiek vind ik heel boeiend en maakt het werk voor mij iedere dag weer uitdagend.
Sapna Ramkisoensing - Senior Jurist Grondzaken
Als Jurist Grondzaken ervaar ik mijn werk als zeer uitdagend. Het werken binnen een politiek dynamische omgeving vergt dat je meebeweegt met wat er speelt in de samenleving. Dat maakt het werk erg interessant.
Michelle Lots - Communicatieadviseur Dutch Innovation Park
Als communicatieadviseur voor het Dutch Innovation Park werken we in teamverband aan verschillende, toffe projecten, kan ik hierin mijn creativiteit kwijt en heb ik plezier in het doen van mijn werkzaamheden.
Robin Blokland - Griffier
Werken in het hart van de Zoetermeerse democratie met een geweldig team. Dat is wat het werken bij de griffie zo leuk maakt!
Lon Chi - Ambtelijk Opdrachtgever
Je kan met hele fijne mensen aan hele mooie opgaven werken. We zijn voor maatschappelijke opgaven oplossingen aan het bedenken. Dat vind ik heel gaaf en geeft een ander perspectief dan werken voor een marktpartij. Dat is de charme van Zoetermeer.
Laurette Lelieveld - Wmo consulent
Ik ben geboren en getogen in Zoetermeer. Werken in de stad waar je woont, vind ik ideaal. Wij hebben de beschikking over dienstfietsen en die gebruik ik voor mijn huisbezoeken.
Emeline Mugeni - Projectleider Sociaal Domein
Wat mij gelukkig maakt is dat ik een bijdrage kan leveren aan het welzijn van de Zoetermeerse maatschappij. Dit door te doen wat ik leuk vind en de steun te krijgen mijzelf verder te ontwikkelen.
Dheeraj Moelchand van Esbroeck - Contractmanager ICT
Als Contractmanager bij de gemeente ervaar ik mijn werk als veelzijdig. Je neemt als contractmanager deel in projectteams met collega’s van verschillende vakafdelingen. Het werken binnen de dynamische wereld van de gemeente maakt het werk uitdagend en erg interessant!
Ellen Bos - Communicatieadviseur Participatie
Nieuwe plannen voor de gemeente maken we niet alleen in het Stadhuis. Door in gesprek te gaan met inwoners en organisaties/instellingen in de stad, verkennen we draagvlak, halen we wensen en ideeën op om zo onze plannen te verbeteren. Hierbij is goede communicatie onmisbaar!