Onze afdeling bestaat uit (bestuurs-)communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers, adviseurs voor participatie, evenementen en citymarketing. Wij zijn een team dat graag voorloopt en nieuwe ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet volgt. Samen bouwen we verder aan de mooie stad Zoetermeer en dat laten we graag zien!

Communicatie ondersteunt de organisatie met communicatievraagstukken die op de politiek-bestuurlijke agenda staan. Wij geven advies over de profilering van het bestuur en beleid. Ook zorgen wij voor een actief mediabeleid en doen aan onderzoek en monitoring van issues. Wij stellen de kaders voor de organisatie om zelfstandig te communiceren.

De verschillende onderdelen van Communicatie

Communicatieadvies

Wij denken na over de vraag hoe we onze communicatiestrategie up-to-date kunnen houden gebaseerd op interne ontwikkelingen en signalen van buiten. Openheid en samenwerking zijn voor ons belangrijke waarden en dat willen we ook terugzien in ons communicatiebeleid en -uitingen.

Bestuurscommunicatie en woordvoering

Werkzaam in het hart van het bestuur. Hier adviseren wij de wethouders in de bestuurscommunicatie over diverse onderwerpen. We bereiden persoptredens voor, zijn het contactpunt voor de media en handelen persvragen af.

Bureau Citymarketing Zoetermeer

Begin 2021 zijn wij gestart met Bureau Citymarketing Zoetermeer. Hiervoor is een nieuw citybrand ‘Zoetermeer is de plek’ ontwikkeld. Dit citybrand met de bijbehorende citymarketingactiviteiten dragen bij aan de ambitie om Zoetermeer verder te laten groeien tot een aantrekkelijke stad om te wonen, werken, recreëren en studeren. Hiervoor werken we samen met de inwoners en partners in de stad. 

Waar kan jij op rekenen als je werkt bij Communicatie?

Sociale contacten

Wij stimuleren laagdrempelige samenwerking en sociale betrokkenheid. De inrichting van ons Stadhuis is licht, ruimtelijk opgezet en nodigt uit tot samenwerking en ontspanning. Van open werkplekken, loungeruimtes, stilteruimtes, gebedsruimte en kolfkamer, tot het vergadercentrum met de modernste faciliteiten, passend voor iedereen.

Plaats- en tijdonafhankelijk werken

Flexibiliteit om je werk en werktijden in te delen op een manier die bij jou past. Afhankelijk van je functie kun je thuiswerken en bieden wij hier de nodige faciliteiten voor. Je krijgt een thuiswerkvergoeding van €3,- per dag en passende thuiswerkvoorzieningen.

Gunstig cao

Wij volgen de cao gemeenten. Naast je salaris heb je een Individueel Keuzebudget van 17,05% dat je inzet als extra salaris of extra verlof. Je bouwt een ABP-pensioen op, krijgt een reiskostenvergoeding, een thuiswerkvergoeding en -voorzieningen, vakantiedagen en verlofregelingen.

Jezelf ontwikkelen

Wij stimuleren een omgeving waarin jij niet alleen aan de stad, maar ook aan jezelf kunt bouwen. Wij gaan met je in gesprek over je ambities en hebben diverse faciliteiten om je te ondersteunen zoals jouw eigen leerplatform. Jij voert de regie over jouw ontwikkelpad.

Mis jouw
droombaan niet!

Met een jobalert ben jij altijd op de hoogte van de nieuwste vacatures.